Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu na 1. stupni základní školy
Křivánková, Aneta ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výuku minivolejbalu na 1. stupni, konkrétně na výuku minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu, který využívá základní herní činnosti volejbalu. Teoretická část práce se zabývá obecnou charakteristikou volejbalu a základními volejbalovými pravidly, které se ve zjednodušené formě uplatňují v minivolejbalu. V práci jsou rozebrány individuální volejbalové činnosti - podání, příjem podání, přihrávka, nahrávka, útočný úder, blokování a vybírání. Dále se práce zaměřuje na uspořádání volejbalového tréninku a s tím spojené činitelé didaktického procesu, tedy trenér a hráč. Mimo činitelů didaktického procesu jsou v práci rozebrané i didaktické formy a postupy nácviku herních činností. V další kapitole jsou podrobně rozebrány pravidla Barevného minivolejbalu, která jsou rozdělena podle barev, které značí jednotlivé úrovně. Další kapitola se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku, zaměřuje se zejména na vývoj základních sportovních schopností a dovedností a na motivaci dítěte. V další kapitole je shrnuta a popsána struktura výukové jednotky tělesné výchovy. Předposlední kapitola je věnovaná rámcovém vzdělávacím programu, konkrétně tomu, co stanoví a kam spadá v RVP ZV volejbal. Teoretická část je zakončena rozborem školního vzdělávacího programu vybrané...
Co děti dělají, když si hrají? Úkony hry s panenkou a s autíčkem
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, téma mé práce proto souvisí s úkony hry a úlohou hraček v tomto období. Cílem výzkumu je zmapovat herní činnosti s hračkami, především s panenkou a s autíčky, které jsou pro předškolní věk nejtypičtější. Pro pedagogy mateřských škol je důležité znát postoje a preference dětí k nejvíce používaným typům hraček, neboť jsou to právě oni, kdo volí nabídku hraček a vybavení třídy. V teoretické části zjišťuji, co se u dětí prostřednictvím hry rozvíjí v jednotlivých oblastech vývoje. Praktická část se zabývá polostrukturovaným pozorováním průběhu hry a zjišťováním genderového rozměru her. Metodou rozhovoru s 27 rodiči a 25 dětmi zmapuji znalost základních hraček, samotnou volbu hraček, které hračky mají děti doma a s jakými hračkami si nejraději hrají. Lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi vnímána jako částečně změnitelná. Z toho důvodu se výzkum zaměřuje na genderovou vyhraněnost, která by se mohla v rozhovorech nebo při hře projevovat. Z výzkumu se prokázala genderová vyhraněnost panenek a autíček. Děti i rodiče měli podobnou představu o hračkách určených chlapcům či dívkám. Děti mají doma okolo 200 různých hraček, avšak nejpoužívanější hračkou pro obě pohlaví je stavebnice.
Diagnostika úspěšnosti herních činností hráček České fotbalové reprezentace.
Bartoňová, Eva ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Diplomová práce mapuje a porovnává úspěšnost řešení herních činností u hráček české fotbalové reprezentace. Jedná se o diagnostiku osmi odehraných utkání v rámci kvalifikace na mistrovství světa 2019. Daná utkání se postupně odehrála v letech 2017 a 2018. Soupeřkami českých fotbalistek byly celky Německa, Islandu, Slovinska a Faerských ostrovů, s nimiž odehrály vždy dvě utkání. Diplomová práce zjišťuje úspěšnost vybraných herních činností českého družstva jako celku, a dále v těchto činnostech porovnává úspěšnost hráček obranné, záložní a útočné řady.
Komparativní analýza volejbalového útoku mezi vrcholným ženským a mužským volejbalovým družstvem
ZNACHOROVÁ, Lucie
Cílem mé práce je prozkoumat mužský a ženský tým extraligových soutěží a to pomocí komparativní analýzy, která bude srovnávat volejbalový útok na vrcholové úrovni. Celková analýza se zabývá zkoumáním 22 zápasů mužského a 16 zápasů ženského družstva. Následně došlo k porovnání získaných dat, pomocí tabulek, ze zápasů mužské a ženské extraligy a to konkrétně u týmů VK Jihostroj České Budějovice a VK Agel Prostějov. V každém zápasu byl sledován prostor (zóna), ze kterého byl útok veden a také jeho úspěšnost. Teoretická část se zabývá pohybovými aktivitami a dovednostmi. Dále volejbalem, jeho definicí, pravidly a historií, dělením sportovního výkonu a tělesným zatížením v reálných podmínkách. Na výsledku této práce jsou vidět rozdíly mezi mužským a ženským útokem. Hlavním z rysů mužského útoku je rychlý útok středem. U žen dominuje tvrdý útok za hlavu ze zóny 2 (z tzv. jednonožky). Mužské družstvo díky excelentnímu příjmu využívá více všech zón k útoku. Ženy Prostějova mají větší procento úspěšnosti útoku ze všech zón oproti mužům Jihostroje, z důvodu slabé konkurence soupeřů v extraligové soutěži žen.
Sledování techniky přihrávky ve volejbale u různých věkových kategorií.
Mezuliánková, Tereza ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Dragounová, Zuzana (oponent)
Název: Sledování techniky přihrávky u různých věkových kategorií ve volejbale Cíle: Definování a popsání přihrávky ve volejbale a následně určení obtížnosti klíčových míst a zpracování kvalitativní analýzy přihrávky ve volejbale u tří věkových kategorií z videozáznamu. Metody: Je použit kvalitativní výzkum pomocí analýzy videozáznamů. Klíčová slova: Herní činnost, kvalita, kategorie, technika
Co děti dělají, když si hrají? Úkony hry s panenkou a s autíčkem
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, téma mé práce proto souvisí s úkony hry a úlohou hraček v tomto období. Cílem výzkumu je zmapovat herní činnosti s hračkami, především s panenkou a s autíčky, které jsou pro předškolní věk nejtypičtější. Pro pedagogy mateřských škol je důležité znát postoje a preference dětí k nejvíce používaným typům hraček, neboť jsou to právě oni, kdo volí nabídku hraček a vybavení třídy. V teoretické části zjišťuji, co se u dětí prostřednictvím hry rozvíjí v jednotlivých oblastech vývoje. Praktická část se zabývá polostrukturovaným pozorováním průběhu hry a zjišťováním genderového rozměru her. Metodou rozhovoru s 27 rodiči a 25 dětmi zmapuji znalost základních hraček, samotnou volbu hraček, které hračky mají děti doma a s jakými hračkami si nejraději hrají. Lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi vnímána jako částečně změnitelná. Z toho důvodu se výzkum zaměřuje na genderovou vyhraněnost, která by se mohla v rozhovorech nebo při hře projevovat. Z výzkumu se prokázala genderová vyhraněnost panenek a autíček. Děti i rodiče měli podobnou představu o hračkách určených chlapcům či dívkám. Děti mají doma okolo 200 různých hraček, avšak nejpoužívanější hračkou pro obě pohlaví je stavebnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.